Hitta rätt delar och tillbehör till din fyrhjuling!

eller

Välj ATV/UTV manuellt

Lägg till regnummer

Fyll i dina uppgifter så lägger vi till ditt regnummer i vårt register. Vi återkopplar så fort vi kan!

Används för att kontakta dig när ditt regnummer finns i vårt register.



Information

Reservdelssökning på registreringsnummer eller märke, modell, årsmodell:


När du söker på reservdelar via registreringsnummer eller modell visas passande delar till ditt valda fordon upp med information om delen passar eller är så kallad universal.


Delar märkta med "Passar din fyrhjuling" är direkt anpassade för ditt valda fordon. Är delen märkt med detta garanterar vi att den passar ditt valda fordon, om delen mot förmodan inte skulle passa hjälper vi dig kostnadsfritt med ett byte till passande del.


Delar märkta med "Universal" är inte direkt modellanpassade men passar de flesta typer av fordon. 


Vid Sökning på registreringsnummer kontrollera att sökningen ger korrekt information om ditt fordon, du ser information om detta högst upp på sidan under menyerna.


Om du vill navigera runt bland reservdelarna på sidan kommer din sökning sparas och då endast visa matchande reservdelar tills du väljer att återställa den.


För att komma tillbaka till resultatsidan klickar du på "Visa alla delar"


 

Luftskruv

En bränsle/luftskruv sitter på fyrhjulingar med förgasare och med denna skruv justerar du bränsle/luftblandningen till motorn.

På tvåtakts motorer sitter ofta skruven underifrån där förgasaren ansluter mot insugsgummit och skruven justerar lufttillflödet, på en fyrtakt sitter ofta skruven från sidan på förgasaren och justerar bränsletillförseln.

Luft/bränsleskruven justerar bränsleblandningen för lågfarts/pilot munstycket och påverkar bränsletillförseln från noll till omkring en kvarts gas. Luft/bränsleskruven har alltså ingen direkt inverkan på motorns gång över en fjärdedels gas.

Luftskruven är en finjusteringsfunktion för att få bättre gasrespons eller renare gång i motorn och kan behöva justeras vid ändrad väderlek eller om man kör på höga höjder över havet, det ska till ganska höga höjder däremot innan det blir en faktor.

Luft/bränsleskruven justeras genom att man skruvar in eller ut den med en mindre plattmejsel, för att justera skruven så skruvar man den klockans håll tills den bottnar lätt, sedan justerar man ut skruven 1-2 varv. 1,5 varv brukar vara standard varpå man finjusterar därifrån.

Behöver du justera ut skruven mer än 2 varv ut eller mindre än ett varv in kan det betyda att ditt lågfartsmunstycke är för litet eller för stort.